1. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ, ПЕРЕДУМОВИ ВИВЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ КОМПОНЕНТИ
Мета: дослідити еволюцію світової політики та міжнародних відносин в період із 1918 по 2022 рр., міжнародні конфлікти, міжнародне співробітництво та діяльність міжнародних організацій в означений період.
Завдання: навчити основним доктринам і концепціям світової політики, ознайомити із загальними тенденціями міжнародної проблематики, регіональною специфікою, положеннями міжнародно-правових актів та особливостями міжнародної взаємодії в означений період.
Предмет: світова політика та транснаціональні відносини в період із 1918 року по теперішній час.
У результаті вивчення освітньої компоненти здобувачі вищої освіти повинні набути такі програмні компетентності:
Загальні:
· ЗК3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
· ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
· ЗК5. Здатність працювати в міжнародному контексті.
· ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні:
· СК1. Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій.
· СК2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
· СК3. Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міжкомпонентарних дослідженнях.
· СК5. Здатність аналізувати вплив світової економіки, міжнародного права та внутрішньої політики на структуру й динаміку міжнародних відносин та зовнішньої політики держав.
· СК13. Здатність аналізувати діяльність міжнародних недержавних акторів та транснаціональні відносини.
Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання (програмні результати навчання):
· РН01. Знати та розуміти природу міжнародних відносин та регіонального розвитку, еволюцію, стан теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики, а також природу та джерела політики держав на міжнародній арені і діяльності інших учасників міжнародних відносин.
· РН02. Знати та розуміти природу та динаміку міжнародної безпеки, розуміти особливості її забезпечення на глобальному, регіональному та національному рівні, знати природу та підходи до вирішення міжнародних та інтернаціоналізованих конфліктів.
· РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці.
· РН04. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень.
· РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях.
· РН09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міжкомпонентарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
Передумови вивчення освітньої компоненти
Передумови вивчення освітньої компоненти: «Історія та теорія міжнародних відносин», «Міжнародне публічне право», інтегрується в вивчення такиї освітніх компонент: «Світова економіка та міжнародні економічні відносини»,
«Україна в світовій політиці», «Геополітика та геостратегія», «Зовнішня політика провідних країн світу», «Сучасні тенденції міжнародних відносин».
- Викладач: Дікарєв Олександр Іванович