Загальне
Освітня компонента ставить за мету надання системної практичної допомоги магістрантам при виконанні ними важливої складової магістерського проєкту, а саме: написання, редагування, апробація та оприлюднення наукових тез і статті. Вона узагальнює досвід проведення наукових досліджень і написання наукових текстів. Метою дисципліни є підвищення якості інтелектуальних текстових продуктів та рівня підготовки магістрантів. Студенти мають здобути навички у створенні власних оригінальних наукових текстів, навчитися оприлюднювати їх у наукових виданнях та застосовувати у своїй професійній діяльності, переробляти й оцінювати інші тексти на прикладах праць відомих вчених у галузі аудіовізуального мистецтва та виробництва та дослідників медіасфери. Навчальна дисципліна дає загальну характеристику наукового тексту як реальності, яку доводиться творити, через осмислення його структури, етапів роботи над ним і особливості побудови.
Дизайн мислення дає можливість сприймати та вирішувати завдання у креативній формі. Фахівці, які використовують дизайн мислення, можуть побачити проблему з різних боків та запропонувати незвичайне, і водночас корисне рішення.
Це найуспішніша світова методика, яку активно використовують у роботі такі компанії, як Facebook, Google, Apple, Samsung, Procter&Gamble, IBM, IKEA.У процесі опанування дисципліни студенти набувають навичок дослідницької культури – вагомого чинника професійного зростання, а також реалізації у подальшому академічного права магістра навчатися на наступному освітньо-науковому/освітньо-творчому рівні. Практикум передбачає досягнення результативності в обґрунтуванні методики та результатів самостійного дослідження теорії, історії, практики вирішень обраної проблематики творчого проєкту, означенні основних шляхів досягнення мети творчого проекту, усної та письмової презентації результатів дослідження.
Мета – ознайомити зі специфікою та напрямком розвитку екологічного дизайну. Вивчення дисципліни полягає у формуванні студентів знань про об'єкти екологічного дизайну; через об’єкти матеріальної культури вивчення еволюції екологічного дизайну; ознайомлення з елементами екологічного проектування; з сучасними тенденціями та перспективними напрямками формування екологічного дизайну середовища та дизайну одягу; формування національно-свідомого фахівця з достатнім культурним рівнем, який відповідає вимогам міжнародних стандартів.
Мета вивчення – пізнати сутність і поняття іміджу і його складових; визначити складові зовнішніх і внутрішніх якостей в особистості; опанувати вміннями створювати імідж за певними технологіями, що включають як певну систему поведінкового аналізу особистості, так і форми і способи придбання тих якостей, які допомогли б людині змінити свій образ в сфері соціального спілкування. Завдання вивчення навчального курсу Іміджелогія: озброїти студентів знаннями теоретичних основ, основних механізмів і методів формування позитивного іміджу; допомогти студентам опанувати технології самопрезентації, а також навички і вміння їх ефективного використання в процесі майбутньої професійної діяльності; сприяти формуванню навичок аналізу складових політичного, корпоративного, професійно-управлінського іміджу і особливостей його сприйняття громадськістю та індивідом
Освітня компонента «Інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку бізнесу» є вибірковою освітньою компонентою. Мета: вивчення теоретико-методичних положень та формування науково-практичних навичок у здобувачів щодо формування ефективного механізму інвестиційного забезпечення інноваційного розвитку підприємств на основі концепції сталого розвитку.
«Інноваційні готельно-ресторанні технології» Мета освітньої компоненти: формування у здобувачів вищої освіти цілісної системи знань та вмінь щодо теоретичних, методологічних та прикладних проблем організації та управління інноваційними технологіями в готельному і ресторанному господарстві, заснованими на результатах наукових досліджень у галузі.
Метою курсу є надання уявлень про можливі та найбільш ефективні шляхи пошуку інформації в різноманітних інформаційно-пошукових системах. Основою курсу є теоретичні положення інформаційної, бібліографічної, документної, архівної, музейної евристики та інформаційна евристики в інтернеті. Курс знайомить здобувачів з основними визначеннями терміна «евристика», сферами його застосування, евристичними методами, що використовуються в інформаційній діяльності; поняттям «інформаційний пошук» та його різновидами. Зміст курсу охоплює питання інформаційно-пошукових мов, вимог до них, елементів, класифікації. Результат вивчення курсу спрямований на здобуття компетентностей щодо розроблення здобувачем власної стратегії інформаційного пошуку, технології пошуку документів в інформаційно-пошукових системах, електронних каталогах, базах даних, інтернеті та представленні результатів пошуку.
Мета опанування ОК «Менеджмент і маркетинг музичної індустрії (Арт-менеджмент)» - підготовка майбутнього фахівця до професійної діяльності у якості менеджера музичних проєктів, що поєднує творчі та управлінські засади та технології арт-менеджменту і маркетингу у музичному мистецтві. Завдання: опанування базового понятійно-категоріального апарата дисципліни, знання основ та змісту сучасного арт-менеджменту та маркетингу в галузі музичної індустрії; формування знань теоретичних основ арт-менеджменту та управлінсько-творчих технологій професійної діяльності арт-менеджера у музичному мистецтві, знань сучасної методології та технологій управління культурно-мистецькими проєктами; формування готовності до здійснення проєктної (концертно-виконавської, просвітницької, тощо) діяльності у закладах культури і мистецтва, мистецьких закладах освіти; формування умінь практичної організації музичних програм (музичного проєкту, музичного фестивалю (конкурсу), шоу-програми тощо та оволодіння основними інструментами їх просування; оволодіння основами проєктного менеджменту, маркетинговими та PR-технологіями артменеджменту; удосконалення і розширення фахових компетенцій у музичному мистецтві.
Під час вивчення цієї дисципліни студенти ознайомляться зі стратегією, напрямами й завданнями держави у сфері збирання, зберігання, використання та поширення інформації та інформаційних ресурсів у системі міжнародних відносин.
Програма вивчення освітньої компоненти «Міжнародне співробітництво в сфері культури, науки та освіти» складена відповідно до освітньої програми підготовки магістрів. Метою освітньої компоненти є ознайомити зі змістом, особливостями, механізмами та формами співробітництва держав і міжнародних організацій в публічній, культурній сферах, а також у сфері освіти та науки, зокрема з метою формування сталих контактів між країнами, ознайомлення з культурними характеристиками дипломатичної діяльності, способами наукового та освітнього обміну, а також культурних контактів між державами.
Метою освітньої компоненти є освоєння магістром комплексу теоретичних і практичних знань щодо збирання, аналізу та систематизації емпіричного матеріалу у відповідності із науковими методами та написання різних видів наукових текстів; визначення специфіки наукових та науково-популярних текстів у системі різних видів видань; навчити магістрів збирати, аналізувати, систематизувати різноманітний матеріал для наукового дослідження та писати наукових статей.
Мета вивчення курсу – формування у здобувачів вищої освіти цілісної системи знань про природу конфліктів, причини їх виникнення, способи управління конфліктними ситуаціями й методи подолання конфліктів.
Предметом вивчення освітньої компоненти є теоретичні та практичні аспекти організаційної конфліктології. Завдання: ознайомлення з найважливішими теоретичними розробками і прикладними дослідженнями вітчизняних та зарубіжних конфліктологів, а також методами їх використання в менеджменті органів державної влади та управління; підвищення рівня управлінської компетентності фахівців у галузі документознавства та інформаційних технологій за допомогою набуття спеціальної підготовки у сфері управління конфліктами різних рівнів тощо.Мета: систематизувати, закріпити, розширити теоретичні і практичні знання зі спеціальності та застосування їх при вирішенні конкретних науково-творчих завдань під час створення творчого проекту; засвоєння теоретичних основ під час сценічного втілення творчого проєкту, а також закріплення та вдосконалення фахових умінь і навичок, спеціальних здібностей: художнього мислення в контексті створення загальносценічного образу творчого проєкту; художнього мислення в контексті створення акторського образу; мистецьких педагогічних і творчо-постановочних; організації сценічного процесу в цілому в контексті створення творчого проєкту.
«Персональний брендинг» поглиблює і розширює горизонти знань студентів щодо застосування сучасних принципів маркетингу, переводячи їх з площин діяльності підприємницьких структур до нових висот їхньої реалізації на індивідуальному, персональному рівні. А це сприятиме формуванню свого власного бренду тими, хто вивчає дану ОК і прагнутиме впровадити одержані знання в життя. Крім того, носій одержаних знань матиме можливість створювати «персональні бренди» в середовищі інших людських спільнот у повсякденній чи професійній діяльності.
Освітня компонента «Поведінкова економіка» пропонує студентам вивчення концепцій, методів, аналітичних підходів та прийомів, інструментів аналізу поведінки суб’єктів та їхніх поведінкових реакцій у реальному економічному житті. Навчання використовувати психологічно достовірні передумови в економічному аналізі, зокрема емоційні, когнітивні, соціальні, формує у студентів навички надавати ефективніші практичні рекомендації у сфері соціально-економічної політики, у процесі прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності, передбачати поведінку конкурентів і контрагентів. Студенти познайомляться з основними напрямами поведінкової економіки, а також отримають знання про взаємодію економічної теорії, експериментальних методів, статистичних спостережень у поясненні поведінки людей. Таким чином, Освітня компонента поєднує теоретичні моделі і емпіричні результати. Поведінкова економіка виникла в якості освітньої компоненти, що вивчає ситуації, в яких поведінка реальних людей не вкладається в рамки класичної економічної теорії.
Вибіркова освітня компонента «Політичні комунікації» розроблена для навчального плану здобувачів другого (магістерського) рівня з метою надання студентам теоретично-систематизованих та емпірично обґрунтованих знань про функціонування міжнародних політичних комунікацій, зокрема розкрити інформаційно-комунікаційну природу політичної діяльності, політичні функції ЗМІ у демократичних державах, основні підходи до аналізу відносин між політикою і мас-медіа, а також акцентувати увагу на своєрідності технологій політичних комунікацій та методах їх аналізу. Паралельно піднімає важливі питання, які стосуються інформаційного лобізму, інформаційного тероризму, інформаційних війн й технічних засобів забезпечення інформаційної безпеки держави на міжнародному рівні.
Під час вивчення цієї освітньої компоненти студенти зосередяться на загальнотеоретичних питаннях психології творчості, проблемі художньої обдарованості та здібностях до творчої діяльності, а також на художньо-творчому процесі як її центральному положенні. Мета полягає у тому, щоб ознайомити здобувачів з одним з аспектів психологічного підходу до вивчення художніх явищ, що характеризує їх із позицій зумовленості внутрішньою природою автора.
Головна увага при вивченні освітньої компоненти приділяється засвоєнню основних законів режисерсько-сценографічної майстерності, набуттю навичок розробки та втілення на сцені власного художнього задуму у відповідності до сучасних мистецьких трендів, створення цілісної художньої єдності всіх компонентів твору: режисерських, музично-хореографічних, сценографічних (світло, костюми, грим, декорації та ін.) тощо.
ОК «Соціокультурний аналіз бізнес-процесів» зумовлена наступними причинами: зростанням на вітчизняному ринку послуг полі культурних організацій; глобалізація економіки розширює міжнародні бізнес-зв’язки; поліетнічність спільнот обумовлює доцільність врахування в бізнес-процесах соціокультурних аспектів; зміна характеру конкуренції (зростає конкуренція за інвестиції, з’явився новий міжнародний напрям – IR – відношення з інвесторами – залучення капіталу; збільшення попиту держави і підприємств в спеціальних тренінгах та семінарах по соціокультурних проблемах з метою інтернаціоналізації поглядів менеджерів на бізнес.
Все це вимагає підготовки в Україні великої кількості кваліфікованих фахівців, які здатні здійснювати соціокультурний аналіз бізнес-процесів. Розвиток соціокультурної взаємодії менеджерів здатний підвищити ефективність управління бізнес-процесами в умовах глобалізації економіки і інтернаціоналізації бізнесу.Мета курсу: вивчення соціальних факторів, що впливають на концепцію дизайну; розвиток соціально-орієнтованого підходу до аналізу дизайн-проектів; опанування знаками і символами соціуму, для якої розробляється проект. Вивчаються структура соціальної реальності і місце дизайну в ній; особливості соціальних груп як потенційних клієнтів і партнерів; теорії повсякденності як система закономірностей людської поведінки; знаково-символічні системи як основу дизайн-проектування; принципи проведення соціологічного опитування клієнтів щодо їх потреб у дизайн-проекті та ставлення до отриманих результатів; визначення впливу об’єкту дизайну на зміни соціальних взаємодій.
Метою освітньої компоненти є надання здобувачам системного уявлення про принципи, методи та засоби розробки і застосування конкретних форм стратегічного планування діяльності інформаційних установ; формування системи знань про інноваційну діяльність у предметному полі підприємств консолідованої інформації України; надати практичні навички проведення стратегічного аналізу середовища та системне уявлення про механізм стратегічного управління науково-технічним прогресом, впровадження нововведень (інновацій) як основи соціально-економічного прогресу.
Основними завданнями вивчення ОК «Сценічно-виконавська майстерність» є розвиток та поглиблення у здобувачів вищої освіти основних компетенцій сучасного фахівця з музичного мистецтва: історико-теоретичних (етапи роботи над музичним твором, творчі оригінальні методи його втілення; засвоєння теоретичних та методичних основ сценічно-виконавської майстерності концертного виконавця; вивчення нових світових форм і методів опанування музичного мистецтва та виконавської майстерності; поглиблення фахових умінь і навичок, здібностей: художньо-образного мислення, оригінального авторського бачення; аналіз закономірностей роботи над музичним твором; оволодіння сценічно-виконавським втіленням музичних образів); практичних (розвиток і реалізація творчих та практичних здібностей студентів, інтересу до подальшої виконавської діяльності, творчої активності, обдарованості студентів, розвиток творчої особистості).
Метою освітньої компоненти є комплексне вивчення міжнародного театрального руху в сучасній Україні як цілісної системи, аналіз основних тенденцій розвитку фестивалів, процеси художньо-мистецької сутності даної творчої форми та основні функції фестивалів, їх адресне спрямування, рівень престижу і впливовості, особливості фестивальної аудиторії кожної акції-конкурсу на прикладі міжнародних театральних фестивалів сучасності.
Освітня компонента «Управління змінами в сфері послуг» у розрізі її вивчення передбачає застосування креативних технологій та підходів до навчання та викладання задля формування у здобувачів вищої освіти аналітичного, конструктивного та інноваційного мислення; здатності до генерування нових перспективних ідей розвитку бізнесу; вміння виявляти та вирішувати проблеми за невизначених умов і вимог з подальшим обґрунтуванням та наданням експертних висновків, професійних рекомендацій та консультаційної допомоги у напрямку впровадження і реалізації проекту необхідних змін, адекватних вимогам часу, тенденціям і трендам галузевого розвитку підприємств індустрії гостинності.
Метою вивчення освітньої компоненти є розвиток аналітичного підходу до сутності феномену організаційних змін, формування у здобувачів теоретичних основ у сфері організаційної діяльності, вивчення сучасних підходів до управління організаційними змінами, технологій і методів проведення змін в організації, формування навичок роботи зі спротивом персоналу, а також формування стратегій і планів проведення організаційних змін.«Управління історико-культурною спадщиною» розроблено у відповідь на вимоги часу, а саме – брак управлінських навичок. Йдеться не лише про лідерство, впровадження передових візій, а й щоденні рутинні операції, котрі передбачають високий рівень організаційної культури. Дилетантизм у менеджменті в сфері пам’яток призводить до неефективної роботи інститутів історико-культурної спадщини, зниженні обсягів виробництва культурного капіталу, сприяє деградації професійної сфери та суспільства в цілому. Успішність поелементної соціокультурної інженерії, безпосередньо залежить від кваліфікованості та компетентності конкретних управлінців.
ОК «Філософія мистецтва» розглядає філософське осмислення мистецтва в історії культури; проблему співвідношення класичних, некласичних та постнекласичних форм мистецтва; осмислює проблему визначення мистецтва; висвітлює основні принципи і поняття філософсько-естетичного дискурсу; простежує мистецтво в контексті філософських парадигм. Мета дисципліни – формування у студентів цілісного бачення і розуміння світу мистецтва як такого, що має свою сутність і способи існування, а також тих процесів, які відбуваються в мистецтві сьогодні. Зміст дисципліни: Поняття мистецтво та його еволюція. Античність про мистецтво. Відношення до мистецтва в епоху Середньовіччя. Відродження та Новий час про мистецтво. Романтичний погляд на природу мистецтва. Мистецтво ХХ-го століття. Сучасне мистецтво. Художній метод в мистецтві. Мистецтво як сукупність досягнень генія. Мистецтво і проблема творчості. Світогляд і мистецтво. Функції мистецтва в суспільстві.